Podlě mě jsou Settlers VI krok správným směrem ale pořád tam jsou ještě věci který by mohli být mnohem lepší. Snad kromě grafiky která je opravdu nádherná a nedá se jí snad nic vytknout
+++
Střídání ročních období mi příjde jako opravdu dobrý nápad. Možná by to jenom chtělo udělat delší ty jednotlivý měsíce jak tu někdo psal ale jinak je to pěkný spestření hry kdy se musí i trochu počítat s tím že velký město potřebuje mít určitý zásoby aby přežilo zimu.
Vylepšování budov se taky nic nedá vytknout. Po zlepšení se změní vzhled, zvýší se produkce a nic dalšího snad od toho ani není potřeba očekávat
Questy v misích. Tohle mi v normálních settlerech nijak nechybělo ale jak se to v těch S VI objevilo tak se mi to hned zalíbilo. Prostě to je zpříjemnění dlouhých misí dalšíma věcma co se dají dělat.
Nutnost zásobovat settlery potravou, ošacením a zábavou je určitě taky přínos ke zlepšení propracovanosti hry.
-----
Podle mě je v týhle jinak perfektní hře problém Skladiště. To může být z nějakýho neznámýho důvodu ve hře pouze jedno a tím se pak otevírá celkem dost problémů který se objeví ihned po tom co se rozhodnete rozšířit za hranice začátečního území.
Dokud ze sousední místa pouze dovážíte suroviny jako kámen, železo nebo i dřevo je to celkem ještě v pohodě ale jakmile se tam rozhodnete vybudovat něco většího nastává nekonečný maraton chození do centrálního skladiště pro každou věc. Pokud například v nějakým vzdáleným místě vytvoříte hospodu musí se buď hospodský táhnout až do skladu aby si přinesl suroviny na jeden korbel a pak tam vyrazí znova a znova ...... takže se výroba hrozně protahuje. Druhou možností je postavit hospodu u skladiště ale pak se musí všichni ostatní táhnout celou cestu do hospody a výjde to se zdržením na stejno nebo ještě hůř.
Další věc je že se hotový výrobky (pivo, jídlo, oblečení) nedají skladovat jinde než ve výrobně. Pokud teda potřebujete splnit úkol kde máte někomu poslat 18 korbelů piva je nutný stavět úplně zbytečně dvě hospody
Tohle by se podle mě dalo krásně vyřešit tím že by například u oblíbený hospody
vlastně nebyl postup u včelaře nasbírat med, a dopravit ho do hospody kde z něj ukuchtí pivko ale od včelaře by šel med do pivovaru a z pivovaru by šlo hotový pivo do skladu kam by si pro něj hospodský zašel případně zajel s vozejkem a oslem. Takže by byl jenom jeden pivovar kde by se vařilo co to jde ale hospod by mohlo být víc (třeba je to napadne dát do settlers VII
)
Další věc je těžba surovin. Nevím proč se nevrátí zpět k tomu nejlepšímu postupu co vydržel od S1 až do S4. Najít hory, poslat geologa, postavit důl a těžit. Tohle těžení z určitýho místa kde je připravená zásoba mi příjde jako zjednodušení pro širší veřejnost pro kterou je ten původní systém zřejmě moc náročnej. Více méně byli Settlers V právě výsledkem snahy o zpřístupnění širší veřejnosti a výsledek byl opravdu katastrofa
Jinak armádu bych nechal tak jak je. Už jenom tím že se dají jednotky přesouvat všude možně se boj pomalu ale jistě jenom zvrhává v soutěž v rychlosti výroby co největšího množství jednotek a to týhle hře určitě nijak ke zlepšení nepřidává. Naštěstí je tohle celkem zachráněný stavbou opevnění kdy se útočník musí opravdu trochu snažit a obránce mu dá pěkně zabrat. teda pokud si ho stihne někdo v čas postavit.
Ale abych to shrnul tak Settlers VI je opravdu hodně povedená hra s nádhernou grafikou i hudbou a je dobře že se výrobce rozhodl začít vracet k původnímu zpracování s lepší grafikou. Snad se v Settlers VII ukáže že pátý díl byl jenom náhodný krok + pád vedle a napadne je sáhnout pro ty nejlepší nápady do prvních čtyř dílů nahodit jim krásnou grafiku a zase si získat zpět hráče který tahle hra chytla